Jij bent anders - Reisverslag uit Bergerac, Frankrijk van Rowena - WaarBenJij.nu Jij bent anders - Reisverslag uit Bergerac, Frankrijk van Rowena - WaarBenJij.nu

Jij bent anders

Door: Row

Blijf op de hoogte en volg Rowena

31 Augustus 2013 | Frankrijk, Bergerac

“Jij bent anders!” werd er op een manier tegen mij gezegd dat ik me wel aangesproken moest voelen. In een waas van beschonkenheid probeerde mijn baas haar woorden uit te leggen. Mijn hart klopte wat sneller na die eerste zin … Na al mijn aanpassen in dit nieuwe bedrijf is dat het laatste dat ik wil horen. Anders… Na mijn lacherige “pardon?” zei ze “Ja, anders…anders dan wie dan ook die ik eerder ontmoet heb” “naïef misschien… nee, niet naïef..” “Oprecht!”. Oprecht is goed in mijn boekje… maar misschien is het inderdaad anders in deze industrie waar de service front stage een glimlach draagt en backstage grappen maakt over de gasten. Ik draag liever een glimlach front en backstage maar als ik mijn dag niet heb dan blijf ik liever backstage.
“Speciaal en bijzonder … ik mag je wel” Na deze woorden probeerde is zo snel als sociaal acceptabel is naar boven te gaan. Met zo’n afsluiting neem ik genoegen… voordat ze nog andere opmerkingen naar mijn hoofd zou slingeren.

Soms zou ik willen dat ik mensen hun gedachten kon lezen maar waarom zou ik dat eigenlijk willen? Iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening en waarom zou ik mij zorgen maken over wat iemand van mij vindt als ik daar helemaal niks aan kan veranderen? Je suis comme je suis et je plais à qui je plais …
Alles gaat goed in de service, ik neem steeds meer verantwoordelijkheden op me en er wordt niet meer naar me geschreeuwd. Meneer schreeuwlelijk is omgekeerd. Ik mag jou wel zei hij vandaag tegen me. Daar ben ik wel blij om want ik mag hem ook wel. Ik weet tenminste wat ik aan die gast heb.
Paardrijden is nog steeds geweldig al had Tango het de afgelopen keer in zijn hoofd gekregen om even lekker een stuk te gaan galopperen zonder dat ik hem daartoe had aangespoord. Nu vind ik het helemaal niet vervelend om door de bossen te galopperen dus liet ik hem eventjes zijn gang gaan. Wat ben ik toch een lucky bastard om op zo’n mooi paard op zo’n geweldige plek te mogen rijden.  Ik heb nog aan je gedacht Suus :)

Ik heb een rare liefde voor Heineken ontdekt, niet de smaak van het bier en ook niet voor het concern. Heineken is Nederlands en het logo doet me denken aan thuis. Een beetje dom is het wel maar wanneer er Engelse mensen een glaasje Heineken met bitterballen bestellen zijn ze bij mij al favoriet.
Over gasten gesproken, gister had ik voor het eerst chagrijnige gasten in het restaurant voor de lunch. Een Frans stel dat vond dat ze te lang moesten wachten op hun bestelling. Naast hun tafel zat een groep jonge Nederlandse mannen die een vlucht moesten halen en dus prioriteit hadden. (Een van die jongemannen speelt in een Nederlandse tv serie) + ik had de borden uitgehaald maar nog niet aan de keuken doorgegeven dat het volgende gerecht geserveerd moest worden (had ik ook nog nooit eerder gedaan maar dat wist die vrouw waar ik mee werkte niet) dus na 15 minuten gingen ze klagen. 15 minuten is toch zeker niet lang wachten? 5 minuten later hadden ze hun volgende gerecht maar ze zouden niet meer terug komen zei die vrouw waar ik mee werkte.. (mooi zo!) Er zijn heus wel aardige Franse gasten maar dat is echt 1 op de 5. De meesten zijn gewoon hooghartig en ondankbaar. Ik kan me nu een beetje voorstellen waarom mensen zeggen dat Frankrijk een mooi land is maar dat ze een probleem hebben met de Fransen . Foutje moet kunnen toch? Verder was de service hartstikke goed en had ik van alle andere gasten flink wat fooi gekregen.

Afgelopen week met Alain naar château de la Bridoire geweest… wat een superkasteel! Er waren allemaal oude spelletjes. Middeleeuws, 18de eeuws allerlei eeuws! Wie had ooit gedacht dat Alain en ik zo competitief zouden kunnen zijn? Nou ik heb het geweten die dag! Met hoge concentratie en een intensiteit van hier tot ginder maakten we elkaar af om tot slot in lachen uit te barsten. Heerlijke dag. :D
Ik hoop dat er nog meer van zulke bezoekjes komen :)

Ik zal nu maar weer afronden want ik moet zo weer aan het werk. Nog 2 daagjes en dan ben ik gelukkig weer vrij.

  • 05 September 2013 - 17:18

    Jente:

    Ik wist al lang dat je bijzonder en speciaal bent!
    en dat je super goed bent in,alles wat je doet! Super fijn. Dat ze dat daar nu ook zien:-)
    Jaloers dat je daar zo lekker kunt paardrijden!
    Mis je hier erg!!
    Dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bergerac

Rowena

Actief sinds 02 Aug. 2013
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 29788

Voorgaande reizen:

16 Maart 2020 - 01 Juni 2020

Queeste in Quarantaine

24 Februari 2020 - 27 Februari 2020

Geliefden uit hun comfortzone slepen

24 Februari 2020 - 27 Februari 2020

Geliefden uit hun comfortzone slepen

09 Juni 2018 - 02 Juli 2018

Trotter in Thailand

13 April 2018 - 20 April 2018

Palestina

14 Maart 2018 - 18 Maart 2018

Rødgrød med fløde

13 Januari 2017 - 23 Januari 2017

Van proeverij naar proeverij in Schotland

06 September 2015 - 20 November 2015

The Camino to Santiago

01 Augustus 2013 - 31 Mei 2014

Mijn Franse avontuur

Landen bezocht: