Huisje boompje beestje - Reisverslag uit Bergerac, Frankrijk van Rowena - WaarBenJij.nu Huisje boompje beestje - Reisverslag uit Bergerac, Frankrijk van Rowena - WaarBenJij.nu

Huisje boompje beestje

Door: Row

Blijf op de hoogte en volg Rowena

13 September 2013 | Frankrijk, Bergerac

Blog 6

Ik vroeg waar we naartoe gingen maar kreeg geen antwoord. Alain glimlachte terwijl we heel vroeg in de auto een richting op reden. Alain nam me mee op een verrassingsweekend. Ondanks mijn zware slaapgebrek was ik best wel enthousiast.
Château de Cénevières stond als eerste op de planning. In het departement ‘Lot’ stond dit prachtige kasteel wat sinds de Franse Revolutie in dezelfde familie was gebleven. We belden aan en de eigenaar deed open. (toch wel bijzonder) Hij bracht ons naar de gids die echt heel veel wist te vertellen over de geschiedenis van het monument en de familie.

http://www.chateau-cenevieres.com/en/
Na dit bezoekje was ik benieuwd wat er verder op de planning stond. Met uitzicht op het kasteel aten we een baguette met kaas en worst voordat we de reis voortzetten. Door Efteling achtige dorpjes reden we naar de dierentuin van Gramat. Vanaf de parkeerplaats leek het eerder op een kinderboerderij maar eenmaal binnen werd ik meteen al blij verrast door de wolven aan mijn rechterkant die echt duidelijk te zien waren. Alain heeft de bezoekjes echt goed uitgezocht. :D
http://www.gramat-parc-animalier.com/

Het park was groter dan we dachten en we hebben er dan ook zo goed als de rest van de dag in doorgebracht. Toen we onszelf dan toch het park uit hadden geschopt zijn we naar Rocamadour gereden. Het verschrikkelijk toeristische plaatsje is toch wel leuk wanneer de toeristen bijna allemaal zijn verdwenen en je door al die souvenir winkeltjes heen kunt kijken. Als jullie zelf ooit de kans zien dit plekje te bezoeken dan zal ik dit zeker doen maar ik zou er niet gaan eten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rocamadour

Op de terugweg naar de camping kwamen we langs het restaurantje waar ik met Gerben had gegeten toen ik hem een paar jaar geleden bezocht “le Roc du Berger “ Die is dan wel weer aan te raden :)
In ons al eerder opgezette tentje vielen we al snel in slaap na onze volle dag en het idee weer vroeg op te staan s’ochtends. In de ochtend hadden we binnen no time alles weer in de auto en waren we op weg naar Gouffre de Padirac. Ik heb vrij veel grotten bezocht maar ik moet zeggen dat ik nog niet eerder zulke spectaculaire grotten gezien had. We waren als 1 van de eersten daar maar moesten desondanks toch een uur wachten in de grotten . Met een bootje werden we door de ondergrondse rivier gependeld door onze gids Alain *een andere*. Met zijn beetje lugubere humor kwamen we met een big smile aan de andere kant aan waar we te voet verder gingen. Echt een geweldig bezoekje :) http://www.gouffre-de-padirac.com/ Kan ik erg aanbevelen.

Naast de grotten was Insectopia, een soort van dierenpark maar met alleen maar insecten. Echt super interessant! De eigenaren waren erg enthousiast en lieten ons ook backstage van allerlei terraria zien met baby insecten. De vlindertuin vonden we ook wel erg mooi. Na Insectopia http://www.insectopia.fr/index-uk.htm reden we weer terug naar Rocamadour voor Rocher des Aigles. Een park met roofvogels en papegaaien waar een show werd gehouden. Alain en ik hadden slim een plekje in de schaduw uitgezocht maar de commentator vroeg ons allen tegen het hek te gaan staan om alles beter te kunnen zien. (in de volle zon) Daarna zei hij dat we niet meer weg mochten ivm de vogels die daarvan in de war zouden kunnen raken. Had hij denk ik niet zo goed over nagedacht want 2,5 uur in de volle zon zonder schaduw of water is toch wat lang. Op de grond zaten er dan een stuk of 50 mensen met hun benen uitgestrekt tegen het hek. Het was een grappig gezicht en de gier die dan over onze benen liep maakte het nog veel leuker.

Na de show maakten we onze weg terug naar de auto die 3 km verderop geparkeerd stond om terug te rijden naar Castillones om naar de bios te gaan. We waren ruim op tijd bij de bios voor onze film Lone Ranger dus zijn we wezen zoeken naar een plekje om te eten. Er was een nieuw eethuisje geopend in het dorp (Le Ch’ti Creux) en jullie raden nooit wat ik er heb gegeten. (mijn oud klasgenootjes misschien wel) Een frikandel!!! :D Beter had mijn weekend niet kunnen worden.
A special thank you to Alain for making this all possible ;) Een superweekend. <3

Toen ik die dag daarna weer aan het werk moest was ik vrolijk maar absoluut niet uitgerust, toch is de week wel snel voorbij gegaan. Soms heb ik een dag waarop alles gewoon soepel verloopt en op andere dagen wil ik het liefst gewoon maar uit de buurt blijven van mijn collega’s. Die mensen hebben nog nooit gehoord van het je privéleven niet mee naar werk nemen. Als ze hun dag niet hebben dan had ik net zo goed een boksbal kunnen zijn met die verbale klappen die ze uitdelen.

Gisteren was zo’n dag en werd er door het hele restaurant geschreeuwd (door de schreeuwlelijk) dat ik een keer moest ophouden met praten met de gasten en aan het werk moest. (gecensureerd) Als het een bende is dan begrijp ik dat maar als de bar superschoon is, al het eten is geserveerd, iedereen een drankje heeft en er verder niks gedaan kan worden dan mag ik echt wel met gasten praten wanneer die behoefte hebben aan een praatje. Nu heb ik gehoord dat de manager al tegen meneer heeft gezegd dat hij niks mag zeggen van mijn contact met gasten maarja als de manager uit zicht is… Die collega’s van me kunnen me soms echt zo rot doen voelen zelfs als ik alles meer dan goed doe! Toch laat ik mezelf op de slaapkamer voordat ik naar beneden ga en stuur ik mijn lichaam aan het werk. Als ik mezelf de werkvloer opstuurde dan had ik echt mijn mond open getrokken met als gevolg een slechte stage beoordeling .

Huisje boompje beestje
Ondertussen probeer ik de kamer wat huiselijk te maken en ben ik zelfs wat deco winkels afgegaan afgelopen maandag voor de film (Red2) met Alain. Roomie had al een muursticker gehaald en ik had de bank uit de expo zaal de kamer in gesleept met veel moeite. 2 dagen hebben we plezier gehad van de bank voordat deze bruut uit onze kamer werd gehaald om beneden neer te zetten. Echt supergemeen. De muursticker staat er nog wel steeds en mijn decospulletjes maken het ook wat gezelliger. Mijn muur wordt behangen met kaartjes en brieven van jullie. Nieuwe aanwinsten zijn de kaartjes van tante Joke en tante Renie, mijn mam en brieven/kaarten van Jente en Antje. <3 Ik word er zo vrolijk van als ze naar me toe komen met een vragend gezicht.. zo van … Alweer post voor je..?

Ik hoop dat alles goed gaat bij jullie in Nederland of waar jullie ook maar zijn mogen. :) Geniet van alle Nederlandse dingetjes die ik op het moment moet missen.
Dikke tuut,
Row

  • 13 September 2013 - 22:07

    Thyrza:

    Super leuk om te lezen zijn jou verhaaltjes! Wat lief van Alain ook. Jammer van de bank je liet hem nog zo trots op skype zien haha lone ranger was een goeie film he! Xxx liefs je zusje

  • 13 September 2013 - 22:57

    Jeannette:

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt, en wat knap om niet iedereen te veranderen als ze zo tegen je tekeer gaan knap hoor om je zo verstandig in te houden. Als je maar niet teveel inwendig gefrustreerd raakt, want dan komt dat er straks in een keer uit. Maar blij weer iets van je levenservaringen te lezen . Xxxxxxxxxxxxx

  • 16 September 2013 - 11:36

    Joke:

    Hallo meisje wat leuk om dit alles te lezen van jou de stage is wel heel zwaar maar ook wel
    Spannend en wat leer je een hoop geduld te hebben.
    Ik mis je echt heel veel je bent een belangrijk stukje van ons leven maar al je verhalen te lezen maakt je wel weer heel dicht bij en uit het oog nooit uit mijn hart. Doe Alain ook. De groeten en een knuffel dikke kus tante joke

  • 20 September 2013 - 22:55

    Marleen:

    En hoe zat het met dat ch'ti bier uit een geel blik dan? ;) heerlijk row! Mooiiiiiiii ik krijg echt zin in vakantie met die uitstapjes verhalen van je.... Al ben ik blij dat ik niet zulke collega's heb! Succes daar en tot de volgende blog! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bergerac

Rowena

Actief sinds 02 Aug. 2013
Verslag gelezen: 617
Totaal aantal bezoekers 29350

Voorgaande reizen:

16 Maart 2020 - 01 Juni 2020

Queeste in Quarantaine

24 Februari 2020 - 27 Februari 2020

Geliefden uit hun comfortzone slepen

24 Februari 2020 - 27 Februari 2020

Geliefden uit hun comfortzone slepen

09 Juni 2018 - 02 Juli 2018

Trotter in Thailand

13 April 2018 - 20 April 2018

Palestina

14 Maart 2018 - 18 Maart 2018

Rødgrød med fløde

13 Januari 2017 - 23 Januari 2017

Van proeverij naar proeverij in Schotland

06 September 2015 - 20 November 2015

The Camino to Santiago

01 Augustus 2013 - 31 Mei 2014

Mijn Franse avontuur

Landen bezocht: