Massacres and magic - Reisverslag uit Dufftown, Verenigd Koninkrijk van Rowena - WaarBenJij.nu Massacres and magic - Reisverslag uit Dufftown, Verenigd Koninkrijk van Rowena - WaarBenJij.nu

Massacres and magic

Door: Rowena K

Blijf op de hoogte en volg Rowena

17 Januari 2017 | Verenigd Koninkrijk, Dufftown

Met uitzicht op Beauly Firth zaten wij deze ochtend aan ons ontbijt waarbij de portretten van de Fraser-MacKenzie familie ons gadesloegen. Ik zat weer dapper aan een Schots ontbijt terwijl papa als een softie croissants met jus d'orange naar binnen werkte. Het liefst bleef ik langer maar er stond zoveel op mijn planning dat ik eigenlijk wel aanstalten wou maken. Papa las nog even dus bedacht ik iets om mezelf bezig te houden. Een klein ondertekend briefje zit nu verstopt in het kasteel. Toen mijn vader ook ready for action was zeiden we gedag tegen onze mooie omgeving en reden we maar Culloden. Helaas was het bezoekerscentrum gesloten maar konden we alsnog over het land lopen en onze respect tonen tegenover de gevallen clans. Het was erg indrukwekkend en papa was ook erg blij dat ik deze plek op de planning had gezet. Na een mooie wandeling zijn wij toen doorgereden naar de Clava Cairns. De stenen cirkels op deze plek duiden volgens het informatie bordje oude graven aan maar volgens mij zijn het magische cirkels gebruikt voor rituelen. In de hoop een tijdreis te maken, raakte ik stiekem een paar grote staande stenen aan. Het feit dat ik nu mijn blog schrijf toont al aan dat mijn plan mislukt is. We reden verder naar Elgin over kleine landweggetjes. De kathedraal daar was erg mooi in haar vervallenheid. De distilleerderij van Glenfiddich stond toen op de agenda en ik kon niet wachten! Deze distilleerderij is elke dag van het jaar geopend, behalve vandaag, " gesloten voor training" stond er op de deur. Het winkeltje was wel open dus sleepte ik papa daar mee naar binnen. Dit bleek een goed besluit aangezien de dame zich schuldig voelde dat we geen rondleiding konden krijgen. Er werd ons een gratis proeverij aangeboden van erg lekkere exemplaren. Pap kocht een klein flesje Glenfiddich 18y. en twee pins. Ik zei tegen de dame dat we haar heel erg dankbaar waren voor haar gastvrijheid en oplossing. Ze overlegde iets met een collega achter welke ons vervolgens een paar cadeautjes meegaf! Toen kon mijn dag helemaal niet meer stuk. We reden met een big smile naar onze accommodatie om de hoek. Wij zitten vandaag niet in een hotel maar in iemand zijn huis via AirBnB, ik vind dit geweldig maar pap weet het zo nog niet. We konden onszelf naar binnen laten en wisten alle ins en outs via mail contact. Onze gastheer zal straks wel thuiskomen van werk. Wij maakten nog een kleine wandeling door het dorp wat bekend staat als malt whisky hoofdstad van Schotland. Wij vonden het een klein beetje uitgestorven, 95% van alle winkeltjes en restaurants waren gesloten. We vonden toch nog een klein kroegje waar pap een koud biertje kon drinken voordat we bij Chippie onze buikjes konden vullen met Fish ''n Chips. Deze vriendelijke mensen lieten ons zelfs in het restaurant gedeelte zitten wat eigenlijk gesloten is voor het seizoen. De mensen hier zijn zo vriendelijk dat ik er helemaal warm and fuzzy van word. Blij om hier te zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Dufftown

Rowena

Actief sinds 02 Aug. 2013
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 29446

Voorgaande reizen:

16 Maart 2020 - 01 Juni 2020

Queeste in Quarantaine

24 Februari 2020 - 27 Februari 2020

Geliefden uit hun comfortzone slepen

24 Februari 2020 - 27 Februari 2020

Geliefden uit hun comfortzone slepen

09 Juni 2018 - 02 Juli 2018

Trotter in Thailand

13 April 2018 - 20 April 2018

Palestina

14 Maart 2018 - 18 Maart 2018

Rødgrød med fløde

13 Januari 2017 - 23 Januari 2017

Van proeverij naar proeverij in Schotland

06 September 2015 - 20 November 2015

The Camino to Santiago

01 Augustus 2013 - 31 Mei 2014

Mijn Franse avontuur

Landen bezocht: