Vliegensvlug naar Fata Morgana en weer terug - Reisverslag uit Tanger, Marokko van Rowena - WaarBenJij.nu Vliegensvlug naar Fata Morgana en weer terug - Reisverslag uit Tanger, Marokko van Rowena - WaarBenJij.nu

Vliegensvlug naar Fata Morgana en weer terug

Door: Rowena

Blijf op de hoogte en volg Rowena

26 Februari 2020 | Marokko, Tanger

We hadden netjes alles al ingepakt voor het slapengaan zodat we makkelijk op tijd konden zijn om de musea te bezoeken. We liepen met enthousiasme door de straatjes heen, nu duidelijk met bestemming. Terwijl wij omhoog naar de Kasbah liepen ging de deur vlak voordat wij bij de ingang waren, voor ons open. We hadden dit paleis een half uur voor onszelf voordat de andere toeristen kwamen wat echt fantastisch was. De tuinen gaven mij een Fata Morganaesque gevoel. Het is trouwens moeilijk om de Efteling uit te leggen aan iemand die er nooit is geweest. Soms dan worden mensen spontaan enthousiast en soms dan worden mensen onnodig sceptisch zoals David. Na mijn vele tirades over cultural appropriation vond David mij een beetje hypocriet voor het houden van de Fata Morgana in de Efteling.
Wisten jullie dat Fata Morgana gebaseerd is op tekeningen die Anton Pieck maakte in Marokko in de jaren 30? Marokko kan net zo sprookjesachtig zijn en om elke hoek kan een nieuw avontuur liggen. David en ik liepen het oude paleis uit en over het plein door de poort naar buiten. We keken uit over de haven en de hardwerkende mensen die de stad een beetje mooier maakten. Ik denk als de Marokkaanse overheid blijft investeren in Tanger, het echt heel erg mooi zal opknappen. Het weer was nog steeds prachtig en een zwerfhond kwam even snuffelen. Het kostte mij zoveel moeite om niet even te knuffelen maar ik was gewaarschuwd.
We liepen door de medina en probeerden alle straatjes nog eens aan te doen. We pauzeerden in het prachtige art deco gebouw van Cinema Rif. De prijzen waren fair en het interieur ontzettend tof. In het petit Socco dronken we een avocado smoothie op het dakterras en vonden we een snelle hap voordat we onze laatste thee genoten op het terras van Tingis. Vroeg vertrokken we alweer naar het vliegveld omdat we met een nieuwe maatschappij vlogen en we op het vliegveld moesten inchecken.
AirArabia bleek echter een prima maatschappij om mee te vliegen en we waren heel snel weer in Madrid. Het was van daaruit nog een stukje rijden en we kwamen rond middernacht weer thuis aan.
Het was een prachtige reis en mijn reisverslag doet het geen eer aan maar ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen meenemen.

  • 29 Februari 2020 - 20:39

    Tineke:

    erg mooi verslag rowena jij maakt erg veel mee maar ik zie je hier weer op je troudag groetjes aan je vrien nog wel duurt niet lang meer in april je man doeiii

  • 29 Februari 2020 - 22:01

    Thyrza:

    Leuk weer om mee te lezen. Wil ook reisverslagjes nog van Portugal hhhh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowena

Actief sinds 02 Aug. 2013
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 29444

Voorgaande reizen:

16 Maart 2020 - 01 Juni 2020

Queeste in Quarantaine

24 Februari 2020 - 27 Februari 2020

Geliefden uit hun comfortzone slepen

24 Februari 2020 - 27 Februari 2020

Geliefden uit hun comfortzone slepen

09 Juni 2018 - 02 Juli 2018

Trotter in Thailand

13 April 2018 - 20 April 2018

Palestina

14 Maart 2018 - 18 Maart 2018

Rødgrød med fløde

13 Januari 2017 - 23 Januari 2017

Van proeverij naar proeverij in Schotland

06 September 2015 - 20 November 2015

The Camino to Santiago

01 Augustus 2013 - 31 Mei 2014

Mijn Franse avontuur

Landen bezocht: