A fully packed day - Reisverslag uit Stirling, Verenigd Koninkrijk van Rowena - WaarBenJij.nu A fully packed day - Reisverslag uit Stirling, Verenigd Koninkrijk van Rowena - WaarBenJij.nu

A fully packed day

Door: Rowena K

Blijf op de hoogte en volg Rowena

21 Januari 2017 | Verenigd Koninkrijk, Stirling

We hadden een goede nacht achter de rug in ons Victoriaanse paleisje toen we onze koffers voor het ontbijt naar beneden sleepten. Ons ontbijt kwam in papa z'n top 3 te staan van deze vakantie. Onze eerste stop was het Kelvingrove museum wat een fikse wandeling was. Net voor openingstijd aangekomen en 2 uur rondgestruund. Het is een prachtig museum met een grote verscheidenheid aan objecten. We moesten nodig tanken en dat leverde een beetje stress op. Drukke stad, links rijden, bijna lege tank, zon in mijn ogen, een gesloten tankstation en een vader op spanning maakten mij ook wat gestrest. Gelukkig op tijd een ander tankstation kunnen vinden voordat we verder reden naar Doune Castle. Het kasteel was ontzettend mooi en herkenbaar. Het kasteel is namelijk ook de set voor Monty Python and the Holy Grail En Outlander. In Outlander is heet het kasteel Castle Leoch van de MacKenzies. Toen ik op nummer 13 van de audioguide drukte hoorde ik ineens Sam Heughans stem, ofwel Jamie uit Outlander!!! Erg leuke verrassing, ik denk niet dat papa wist waarom ik zo aan het grijnzen was. Toen ik uiteindelijk het kasteel uit werd gesleept gingen we naar Deanston distillery. Helaas toen we bij het Wallace monument aankwamen was het er zulke dichte mist dat het weinig zin had om helemaal naar boven te klimmen. Het was tijd om naar onze B&B te gaan in Stirling. Ondanks dat ik erg onder de indruk was van onze kamer kon ik niet rustig blijven zitten. Zoveel te zien en doen! Het liefst was ik naar het kasteel gelopen maar dacht dat de oudste pub een betere bestemming was. Ik had gelijk, de Settle Inn is een gezellige pub dat stamt uit 1733. Na een drankje, of drie, onze avond verder voortgezet in het restaurant en onze luxe kamer.